Våra behandlingar

Undersökning

Vi rekommenderar starkt regelbundna undersökningar. Inte minst för att eventuella risker eller skador kan upptäckas på ett mycket tidigt skede och snabbt åtgärdas, men också för att undvika att du får värk. Chansen att ha friska tänder, hela livet, blir då mycket större.

Invisalign® & tandställning

Har du sneda tänder? Eller snett bett? Invisalign är den moderna metoden för att flytta snedställda tänder, istället för den så kallade rälstandställningen. Skräddarsydda, genomskinliga och så gott som osynliga skenor som flyttar tänderna och ger ett vackert leende. Du får även se ditt nya leende i 3D innan behandlingen ens börjat!

Estetisk tandvård

Estetisk tandvård syftar till att korrigera missfärgade tänder och fyllningar, stora mellanrum mellan tänderna, sneda tänder, trångställda tänder eller skadade tänder. Behandlingar som utförs av skönhetsskäl.

Implantat

Det finns flera anledningar till varför man kan förlora en eller flera tänder, exempelvis karies (hål), tandlossning eller olycka. Det kan påverka både tuggfunktion, utseende och självförtroende. Tandimplantat är det bästa sättet att ersätta saknade tänder på och det kan förändra ditt liv till det bättre.

Tandblekning

Att få ett vitare leende är idag enkelt och du kan göra det helt själv i ditt eget hem. Perfekt för dig som vill ha kontroll över blekningen och själv välja hur vita tänder du vill ha. Innan man bleker tänderna utförs undersökning hos oss. Detta för att säkerhetsställa att du inte har några obehandlade kariesangrepp, otäta fyllningar eller tandsten. Det är viktigt att ha friskt tandkött och slemhinnor när blekning görs.

Bettrehabilitering

Bettet betyder helhetssituationen av tanduppsättningen. Bettets betydelse är stort för bitmuskulaturen och käklederna. Avsaknad av tänder, korslägen eller obalans i bettet kan leda till långvariga och obehagliga smärttillstånd och begränsning av funktionen. Men det finns hjälp att få.

Bettskena

Om du har ömma tänder, käkar eller huvudvärk när du vaknar, kan det bero på att du gnisslar eller pressar tänderna.  Det är ganska vanligt med ofrivillig tandgnissling under natten men även dagtid. En bettskena kan stoppa nedslitningen av tänderna och ge ömma käkmuskler vila.

Fyllning, krona & bro

Fyllningar, eller lagningar som de kallas i folkmun, görs av olika anledningar men framför allt när man tar bort karies. Om en tand är lagad flera gånger och den inte går att laga mer kan man byta ut lagningen mot en krona, eller om det är flera tänder, en bro.

Rotfyllning

Vissa hål blir så djupa att det skadar tandens inre. Det kan leda till en bakterieinfektion i tandens rotkanal och infektionen gör att du kan få tandvärk. I sådana fall måste tanden rensas från bakterier inuti och rotfyllas. Efter behandlingen med rotfyllning fungerar tanden som vanligt igen.

The Wand

Bekymmersfri bedövning med The Wand! Den datorstyrda bedövningen är så nära smärtfri som det går att komma. De flesta märker inte ens av det.

Räntefritt lån

Vi erbjuder räntefritt lån i 12 månader genom ResursBank.